The adoption and use of ICT by small scale farmers in Gezira State, Sudan

Abstract: 
In Sudan common sources of agricultural information that have been used are the radio, television, extension, magazines, newspapers and face-to-face communication. This paper sought to identify the key factors that influence the use of ICT and the challenges of ICT adoption for disseminating agricultural information among farmers in Sudan’s Gezira State. Socio-economic, cultural influences, technical shortcomings of information providers, and the age of farmers were related to the adoption and use of ICT. The most popular means of access to agricultural information were print media, friends, neighbours, agrochemical companies, research stations and extension officers with more than 50% respondents followed by radio (21.9%), TV (14.6%), internet (3.3%) and mobile phone above 10 %. Thus, radio was the most popular ICT facility. The most common challenges to the adoption of ICT by farmers were low education levels, low income, cultural inertia, inadequate ICT skills among researchers and shortage of electricity. The scarcity of relevant content in local languages was also cited as a hurdle to adoption and use of ICT.
IAu Soudan, les sources communes d’information agricole qui ont été utilisés sont la radio, la télévision, la vulgarisation, les magazines, les journaux et la communication face-à-face. Cet article a cherché à identifier les facteurs clés qui influent sur l’utilisation des TIC et les défis de l’adoption des TIC pour diffuser l’information agricole auprès des agriculteurs dans l’Etat de Gezira au Soudan. Les influences socio-économiques et culturelles, les insuffisances techniques des fournisseurs d’information, et de l’âge des agriculteurs étaient liés à l’adoption et l’utilisation des TIC. Les moyens les plus populaires de l’accès à l’information agricole sont les médias imprimés, les amis, les voisins, les entreprises de produits agrochimiques, les stations de recherche et les agents de vulgarisation, avec plus de 50% des répondants, suivie par la radio (21,9%), la télévision (14,6%), l’internet (3,3%) et le téléphone mobile au-dessus de 10%. Ainsi, la radio est le centre le plus populaire des TIC. Les défis les plus communs à l’adoption des TIC par les agriculteurs étaient leurs faibles niveaux d’éducation, le faible revenu, l’inertie culturelle, des compétences inadéquates en TIC entre les chercheurs et la pénurie d’électricité. La rareté des contenus pertinents dans les langues locales a également été citée comme un obstacle à l’adoption et l’utilisation des TIC.
Language: 
Date of publication: 
2014
Country: 
Region Focus: 
East Africa
University/affiliation: 
Collection: 
RUFORUM Conferences and Workshops
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Printed resource
Publisher: 
ISSN: 
E_ISSN: 
Edition: 
Extent: 
625 - 633