Abstract:
This articles draws from experiences of engaging African Universities to assemble basic
data on their training and research performance which ordinarily would be readily available
as a good practice for internal and external accountability, and specifically to respond to the
requirements of higher education regulatory frameworks. The difficulty in obtaining this
data is a testimony that there is little attention by universities to establish and institute the
basic monitoring and evaluation framework to track and assess their performance. This
paper gives the general overview and draws lessons from different education systems outside
the continent to which African universities may consider putting into consideration. The old
paradigm of business as usual is long gone. Universities need to rethink on how they position
themselves into the development space which requires advancement in results based
monitoring and evaluation frameworks that are oriented to development goals and system
functioning. The rationale for investment in higher education to a larger extent is dependent
on how universities demonstrate quality evidence and substantiation of progress on particular
dimensions of the industry progress markers.
Cet article puise des expériences d’engagement des universités africaines pour assembler
des données de base sur leur formation et les performances de recherche qui seraient
normalement facilement disponibles comme une bonne pratique pour la reddition de comptes
interne et externe, et en particulier pour répondre aux exigences des cadres réglementaires
de l’enseignement supérieur. La difficulté d’obtention de ces données témoigne le manque
d’attention des universités pour établir et mettre en place le cadre de suivi et évaluation de
base pour suivre et évaluer leur performance. Ce document donne l’aperçu général et tire
des leçons de différents systèmes éducatifs en dehors du continent lesquelles les universités
africaines peuvent adopter. L’ancien paradigme des affaires d’habitude est révolu. Les
universités doivent repenser la façon dont elles se positionnent dans l’espace de développement
qui nécessite une avancée dans les résultats des cadres de suivi et d’évaluation qui sont orientés vers des objectifs de développement et le fonctionnement du système. La justification
de l’investissement dans l’enseignement supérieur dépend dans une large mesure de la
façon dont les universités démontrent la preuve de la qualité et la justification des progrès
sur les dimensions particulières des marqueurs du progrès de l’industrie.
Language:
English
Date of publication:
2016
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Journal:
Volume:
14
Number:
Part 1
Pagination:
305-312
Collection:
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Form:
Web resource
Publisher:
ISSN:
1607-9345