Deploying interactive on-line networking platform for improving quality and relevance of African University graduates to labour markets

Abstract: 
African Higher Education Institutions (HEIs) face criticisms of producing low performing graduates unable to drive the agricultural innovation processes to revitalise agriculture, boost economic recovery, and accelerate achievement of the Millennium Development Goals (MDGs). The situation is largely attributed to graduates and lecturers having limited interaction with the labour market due to lacking effective administration and academic frameworks to open opportunities for learning practical lessons relevant to the needs of the labour market. Universities being vital to national innovation systems and the development of human resource, three universities in Kenya and Uganda have partnered with labour market actors to close this gap by deploying innovative interactive online technology networking platform. Networking will be facilitated to enable use of technology to change the way mentoring and learning take place by opening opportunities for institutional networking of Universities with a global pool of practicing professionals and the labour market. The approach is to jointly strengthen capacities in reforming graduate curricula, graduate training and education. This joint effort is being implemented with support from the European Union (EU) ACP-EU EDULINK II Project Grant Ref FED/2013/335-687 (Deploying Interactive On-line Networking Platform for Improving Quality and Relevance of African University Graduates to Labour Markets)
Les établissements d’enseignement supérieur africains (EES) font face à des critiques de la production à faible rendement des diplômés, incapable de conduire les processus d’innovation agricole pour relancer l’agriculture, de stimuler la reprise économique, et d’accélérer la réalisation des Objectifs du Millénaire pour le développement (OMD). La situation est en grande partie attribuable à des diplômés et des professeurs ayant une interaction limitée avec le marché du travail en raison du manque administration efficace et des cadres universitaires à ouvrir des possibilités d’apprentissage des leçons pratiques en rapport avec les besoins du marché du travail. Les universités étant vitales aux systèmes nationaux d’innovation et de développement des ressources humaines, trois universités du Kenya et de l’Ouganda ont conclu un partenariat avec les acteurs du marché du travail pour combler cet écart par le déploiement innovant de plate-forme de réseau de la technologie interactive en ligne. Ce réseau sera facilitée pour permettre l’utilisation de la technologie capable de changer la façon dont le mentorat et l’apprentissage se déroulent en ouvrant des possibilités de réseau institutionnel des Universités avec un pool mondial de professionnels en exercice et le marché du travail. L’approche consiste à renforcer conjointement les capacités de la réforme des programmes d’études supérieures, la formation universitaire et de l’éducation. Cet effort conjoint est mis en oeuvre avec le soutien de du projet de l’Union Européenne (UE) ACP-UE EDULINK II, don no. de Réf FED/2013/335-687 (Déploiement Interactive de la Plate-forme de réseau en ligne pour améliorer la qualité et la pertinence de l’Université Africaine des diplômés aux marchés du travail )
Language: 
Date of publication: 
2014
Region Focus: 
East Africa
Collection: 
RUFORUM Conferences and Workshops
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Printed resource
Publisher: 
ISSN: 
E_ISSN: 
Edition: 
Extent: 
59 - 64