Abstract:
The quality of tertiary agricultural education is critical because it determines the expertise
and competence of scientists, professionals and business leaders in all aspects of agriculture
and related industries. Unfortunately, the quality of graduates is deteriorating as universities
experience overwhelmingly high lecturer-to-student ratios and declining public funding yet
the agricultural labour market is increasingly demanding more fit-for-purpose graduates.
There is an urgent need for innovative approaches to effectively mentor and supervise
graduate students. The development of virtual online supervision and mentorship approaches
offer a complementary method to face-to-face contacts. GRS has therefore been developed
as a virtual tool for enhancing the quality of African University graduates by deploying an
effective and interactive on-line technology platform for supervision, mentoring and tracking
of graduate students. The online tool facilitates interactions between graduates and the
global agricultural research community within a web-based knowledge and learning support
system that also serves as a repository of knowledge on agricultural biodiversity research in
Africa.
La qualité de l’enseignement supérieur agricole est essentielle car elle détermine l’expertise
et la compétence des scientifiques, des professionnels et des chefs d’entreprise dans tous
les aspects de l’agriculture et des industries connexes. Malheureusement, la qualité des
diplômés se détériore avec l’expérience des universités est massivement envahi par les
hautes proportions professeur-élèves et le financement public en déclin, tandis que le marché
du travail agricole est de plus en plus exigeants, il veut des diplômés plus en forme à l’usage.
Il y a un besoin urgent d’adopter des approches novatrices pour efficacement avoir de
mentor et encadrer des étudiants aux cycles supérieurs. Le développement des approches
virtuelles de la supervision et de mentorat en ligne offre une méthode complémentaire contacts
de face-à-face. Le GRS a donc été conçu comme un outil virtuel pour améliorer la qualité
des diplômés de l’université africaine par le déploiement d’une plateforme en ligne de
technologie efficace et interactif pour la surveillance, l’encadrement et le suivi des étudiants
des cycles supérieurs. L’outil en ligne facilite les interactions entre les diplômés et la
communauté de la recherche agronomique mondiale dans une connaissance basée sur le Web et le système d’apprentissage de soutien qui sert également de référentiel de
connaissances sur la recherche de la biodiversité agricole en Afrique.
Language:
English
Date of publication:
2014
Region Focus:
Africa Wide
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Printed resource
Publisher:
Extent:
119 - 123