Development of a virtual space for online supervision and mentoring as a novel architecture for learning and improving the quality of graduates’ studies in Africa

Abstract: 
The quality of tertiary agricultural education is critical because it determines the expertise and competence of scientists, professionals and business leaders in all aspects of agriculture and related industries. Unfortunately, the quality of graduates is deteriorating as universities experience overwhelmingly high lecturer-to-student ratios and declining public funding yet the agricultural labour market is increasingly demanding more fit-for-purpose graduates. There is an urgent need for innovative approaches to effectively mentor and supervise graduate students. The development of virtual online supervision and mentorship approaches offer a complementary method to face-to-face contacts. GRS has therefore been developed as a virtual tool for enhancing the quality of African University graduates by deploying an effective and interactive on-line technology platform for supervision, mentoring and tracking of graduate students. The online tool facilitates interactions between graduates and the global agricultural research community within a web-based knowledge and learning support system that also serves as a repository of knowledge on agricultural biodiversity research in Africa.
La qualité de l’enseignement supérieur agricole est essentielle car elle détermine l’expertise et la compétence des scientifiques, des professionnels et des chefs d’entreprise dans tous les aspects de l’agriculture et des industries connexes. Malheureusement, la qualité des diplômés se détériore avec l’expérience des universités est massivement envahi par les hautes proportions professeur-élèves et le financement public en déclin, tandis que le marché du travail agricole est de plus en plus exigeants, il veut des diplômés plus en forme à l’usage. Il y a un besoin urgent d’adopter des approches novatrices pour efficacement avoir de mentor et encadrer des étudiants aux cycles supérieurs. Le développement des approches virtuelles de la supervision et de mentorat en ligne offre une méthode complémentaire contacts de face-à-face. Le GRS a donc été conçu comme un outil virtuel pour améliorer la qualité des diplômés de l’université africaine par le déploiement d’une plateforme en ligne de technologie efficace et interactif pour la surveillance, l’encadrement et le suivi des étudiants des cycles supérieurs. L’outil en ligne facilite les interactions entre les diplômés et la communauté de la recherche agronomique mondiale dans une connaissance basée sur le Web et le système d’apprentissage de soutien qui sert également de référentiel de connaissances sur la recherche de la biodiversité agricole en Afrique.
Language: 
Date of publication: 
2014
Region Focus: 
Africa Wide
Collection: 
RUFORUM Conferences and Workshops
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Printed resource
Publisher: 
Extent: 
119 - 123