Evolution of Bunda College of Agriculture into Lilongwe University of Agriculture and Natural Resources

Abstract: 
This article presents the evolution of Bunda College of Agriculture into Lilongwe University of Agriculture and Natural Resources (LUANAR). It starts with the historical background to its establishment; acquisition of land for its permanent home; development of infrastructure to support the teaching and learning facilities including expansion of Bunda College Library; growth of its academic programmes and the growing student population; quality assurance initiatives; evolution of academic departments and faculties; evolution of research including the establishment of the Centre for Agricultural Research and Development; Staff Capacity building; institutional governance and reforms; and integration of Natural Resources College into LUANAR.
Cet article présente l’évolution du Collège d’Agriculture de Bunda à l’Université d’Agriculture et de Ressources Naturelles de Lilongwe (LUANAR). Il commence par le contexte historique de son établissement; l’acquisition de terrains pour son habitation permanente; le développement d’infrastructures pour soutenir les installations d’enseignement et d’apprentissage, y compris l’expansion de la bibliothèque du Collège de Bunda; la croissance de ses programmes universitaires et la croissance de la population étudiante; les initiatives d’assurance de la qualité; l’évolution des départements et facultés universitaires; l’évolution de la recherche, y compris la création du Centre de recherche et de développement agricoles; le renforcement des capacités du personnel; la gouvernance et les réformes institutionnelles; et l’intégration des Collège des ressources naturelles à LUANAR.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
Southern Africa
Author/Editor(s): 
Volume: 
14
Number: 
Part 2
Pagination: 
55-75.
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: