Innovative research and teaching methods towards creation of entrepreneurs

Abstract: 
Jomo Kenyatta University of Agriculture and Technology (JKUAT), one of the public universities in Kenya, is largely involved in training at undergraduate and postgraduate level in Basic Sciences, Engineering, Health, Human Resource, and Agriculture. More recently, the student numbers in universities have increased dramatically and the need for quality education while continuously leading in innovation and new product development is increasingly important. The industry is also complaining of half-baked students who cannot match the needs of the industry while graduates are complaining of lack of job opportunities. Government capitation to support teaching and research is on the other hand decreasing forcing universities to think beyond the traditional approaches for income generation. In this respect, JKUAT has adopted an entrepreneurial culture in executing its core mandate of teaching, research and dissemination. This is highlighted in this paper.
Université Jomo Kenyatta d’Agriculture et de Technology (JKUAT), l’une des universités publiques du Kénya, est largement impliquée dans la formation au niveau Licence et troisième cycle en Sciences de base, Ingénierie, Santé, Ressource humaine et l’Agriculture. Plus récemment, les nombres d’étudiant dans les universités ont augmenté de façon dramatique et le besoin pour une formation de qualité alors qu’au même moment l’évolution continuelle en innovation et le développement de nouveaux produits est de plus en plus importante. L’industrie se plaint également des étudiants à moitié-formés qui ne correspondent pas au besoin du marché d’emploi tandis que les diplômés se plaignent du manque d’opportunités d’emploi. De l’autre côté, la capitation du gouvernement à supporter l’enseignement et la recherche est entrain de décroitre obligeant les universités à penser au-delà des approches traditionnelles génératrices de revenu. Par conséquent, JKUAT a adopté une culture entrepreneuriale dans l’exécution de sa mission centrale d’enseignement, de recherche et de dissémination. Cela est souligné dans le présent document.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
East Africa
Volume: 
14
Number: 
Part 2
Pagination: 
153-156.
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Journal Articles
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: