Abstract:
The traditional management theory and training approaches that focused on business
failure and labor ineptness have swamped up management excellence today. This warped
approach to personnel management in organizations, which is reactive and focused
on problem fixing only led to a sharp focus on weaknesses of the management models
prevalent in African institutions. This has ineptly sacrificed a focus on opportunities existing
within the work force. Maximizing workforce opportunities and benefits depends on
how strategically the center of management excellence focuses and utilizes positive work
approaches. Positive organizational approaches was founded on the understanding that all
goal directed systems work by themselves towards achieving growth and development in
an organization. Accordingly, positive work psychology acknowledges that a focus on the
negative is the result of empirical finding that accounts for significantly larger variance
in the functioning of individuals as well as social systems and organizations. With the
pace at which the work environment is rapidly evolving, todays’ workforce requires that
organizations adopt approaches that respond rapidly and competitively to issues at hand.
This paper reviews and shares the author’s perspective on the above issues.
La théorie traditionnelle de la gestion et les approches de formation axées sur l’échec
des entreprises et l’inattention du travail ont accablé l’excellence en gestion aujourd’hui.
Cette approche déformée de la gestion du personnel au sein des organisations, qui est
réactive et axée sur la résolution des problèmes, a seulement conduit à mettre l’accent
sur les faiblesses des modèles de gestion qui prévalent dans les institutions africaines.
Cela a inutilement sacrifié un accent sur les possibilités existantes au sein des ressources
humaines. La maximisation des possibilités et des avantages des ressources humaines
dépend de la façon dont le centre d’excellence en gestion se concentre stratégiquement
et utilise des approches positives du travail. Les approches organisationnelles positives
ont été fondées sur la compréhension que tous les systèmes dirigés par objectif travaillent
par eux-mêmes pour atteindre la croissance et le développement dans une organisation.
Par conséquent, la psychologie positive du travail reconnaît qu’un accent sur le négatif
est le résultat d’une découverte empirique qui explique une variation significativement
plus grande dans le fonctionnement des individus ainsi que des systèmes sociaux et des organisations. Avec le rythme auquel l’environnement du travail évolue rapidement, les
ressources humaines d’aujourd’hui exigent que les organisations adoptent des approches
qui répondent rapidement et de manière concurrentielle aux questions en jeu. Cet article
examine et partage la perspective de l’autrice sur les questions ci-dessus.
Language:
Date of publication:
2016
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Volume:
14
Number:
Part 2
Pagination:
195-201.
Collection:
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Web resource
Publisher:
ISSN:
1607-9345
E_ISSN:
Edition: