Positive work approaches and their influence on institutional high performance and staff wellbeing: A review

Abstract: 
The traditional management theory and training approaches that focused on business failure and labor ineptness have swamped up management excellence today. This warped approach to personnel management in organizations, which is reactive and focused on problem fixing only led to a sharp focus on weaknesses of the management models prevalent in African institutions. This has ineptly sacrificed a focus on opportunities existing within the work force. Maximizing workforce opportunities and benefits depends on how strategically the center of management excellence focuses and utilizes positive work approaches. Positive organizational approaches was founded on the understanding that all goal directed systems work by themselves towards achieving growth and development in an organization. Accordingly, positive work psychology acknowledges that a focus on the negative is the result of empirical finding that accounts for significantly larger variance in the functioning of individuals as well as social systems and organizations. With the pace at which the work environment is rapidly evolving, todays’ workforce requires that organizations adopt approaches that respond rapidly and competitively to issues at hand. This paper reviews and shares the author’s perspective on the above issues.
La théorie traditionnelle de la gestion et les approches de formation axées sur l’échec des entreprises et l’inattention du travail ont accablé l’excellence en gestion aujourd’hui. Cette approche déformée de la gestion du personnel au sein des organisations, qui est réactive et axée sur la résolution des problèmes, a seulement conduit à mettre l’accent sur les faiblesses des modèles de gestion qui prévalent dans les institutions africaines. Cela a inutilement sacrifié un accent sur les possibilités existantes au sein des ressources humaines. La maximisation des possibilités et des avantages des ressources humaines dépend de la façon dont le centre d’excellence en gestion se concentre stratégiquement et utilise des approches positives du travail. Les approches organisationnelles positives ont été fondées sur la compréhension que tous les systèmes dirigés par objectif travaillent par eux-mêmes pour atteindre la croissance et le développement dans une organisation. Par conséquent, la psychologie positive du travail reconnaît qu’un accent sur le négatif est le résultat d’une découverte empirique qui explique une variation significativement plus grande dans le fonctionnement des individus ainsi que des systèmes sociaux et des organisations. Avec le rythme auquel l’environnement du travail évolue rapidement, les ressources humaines d’aujourd’hui exigent que les organisations adoptent des approches qui répondent rapidement et de manière concurrentielle aux questions en jeu. Cet article examine et partage la perspective de l’autrice sur les questions ci-dessus.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
East Africa
Author/Editor(s): 
Volume: 
14
Number: 
Part 2
Pagination: 
195-201.
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: