From researching about farmers to researching with farmers: Experiences of the University of Limpopo’s Centre for Rural Community Empowerment (CRCE) in Limpopo Province, South Africa

Abstract: 
Through the Centre for Rural Community Empowerment (CRCE), students, academics and community members at the University of Limpopo interact in shaping and improving the training of students, impact of university knowledge on community members and continuous improvement of the university curricular in an action oriented way. CRCE recruits postgraduate students from the various disciplines of the School of Agricultural and Environmental Sciences to do internship in the centre. Postgraduate students develop their proposals in line with the real problems faced by small scale farmers while academics provide supervisory support to the students. The centre places students in rural villages for a period of three months to identify problems and opportunities for action research. Action research and various participatory methodologies are used to solve complex challenges of rural communities. Through these interactions two CRCE sub-centres known as development centres and farmer platforms have been established to allow a bottom up approach towards solving relevant community agricultural problems, challenges and needs.
Grâce au Centre pour l’Autonomisation des Communautés Rurales (CACR), des étudiants, des universitaires et des membres de la communauté de l’Université de Limpopo interagissent pour améliorer la formation des étudiants, l’impact des connaissances universitaires et l’amélioration continue du cursus universitaire d’une manière orientée vers les résultats. Le CACR recrute des étudiants de troisième cycle issus des différentes disciplines de l’École des sciences de l’agriculture et de l’environnement pour effectuer des stages dans le centre. Les étudiants de troisième cycle développent leurs projets de recherche en fonction des problèmes réels rencontrés par les agriculteurs et petits exploitants, tandis que les universitaires apportent un appui en termes de supervision aux étudiants. Le centre place les étudiants dans des villages ruraux pour une période de trois mois afin d’identifier les problèmes et les opportunités de recherche-action. La recherche action et diverses méthodologies participatives sont utilisées pour résoudre les problèmes complexes des communautés rurales. Grâce à ces interactions, deux sous-centres du CACR (centres de développement et de plates-formes paysannes) ont été créés pour permettre une approche ascendante de résolution des problèmes, défis et besoins agricoles pertinents de la communauté.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
Southern Africa
Author/Editor(s): 
Volume: 
14
Number: 
4
Pagination: 
93-103.
Collection: 
RUFORUM Working document series
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: