The role of Information and Communication Technology in enhancing universitysmallholder farming community engagement

Abstract: 
In the modern information economy, communication and information sharing is key in improving one’s way of working, thinking and living. Studies indicate that despite the flourishing Information Communication Technology (ICT) sector and a vibrant higher education sector, rural smallholder farmers are still struggling to access vital knowledge and information to improve their farming practices, access to market and policy advocacy. Higher institutions of learning through their outreach programmes have an important role to play in enhancing smallholder farmer’s ability to timely access knowledge and information. However, reorientation will be required for these institutions to deliver. This calls for innovations requiring approaches, frameworks, and models that exploit the potential of ICT’s in empowering higher institutions of learning capacity and ability to fill the knowledge and information gap among smallholder farmers. This paper discusses the role of innovative ICT’s in enhancing university smallholder farming community engagement.
Dans l’économie moderne de l’information, la communication et le partage de l’information sont essentiels pour améliorer les méthodes de travailler, de penser et de vivre. Des études indiquent que, malgré le secteur florissant des technologies de l’information et de la communication (TIC) et un secteur dynamique de l’enseignement supérieur, les petits agriculteurs ruraux continuent de lutter pour accéder aux connaissances et informations vitales pour améliorer leurs pratiques agricoles, leur accès au marché et la défense des politiques. Les institutions supérieures d’enseignement grâce à leurs programmes de sensibilisation, ont un rôle important à jouer dans l’amélioration de la capacité des petits agriculteurs à accéder rapidement aux connaissances et à l’information. Cependant, une réorientation sera nécessaire pour que ces institutions puissent délivrer efficacement l’information. Cela fait appel à des innovations nécessitant des approches, des cadres de travail, et des modèles qui exploitant le potentiel des TIC dans l’amélioration des institutions supérieures des capacités d’apprentissage et de combler le gap de connaissances et d’informations entre les petits agriculteurs. Cet article traite du rôle des TIC dans l’amélioration de l’engagement des universités dans petites exploitations agricoles.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
East Africa
University/affiliation: 
Volume: 
14
Number: 
Part 2
Pagination: 
287-291.
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: