Abstract:
In the modern information economy, communication and information sharing is key in
improving one’s way of working, thinking and living. Studies indicate that despite the
flourishing Information Communication Technology (ICT) sector and a vibrant higher
education sector, rural smallholder farmers are still struggling to access vital
knowledge and information to improve their farming practices, access to market and
policy advocacy. Higher institutions of learning through their outreach programmes have
an important role to play in enhancing smallholder farmer’s ability to timely access
knowledge and information. However, reorientation will be required for these institutions
to deliver. This calls for innovations requiring approaches, frameworks, and models that
exploit the potential of ICT’s in empowering higher institutions of learning capacity
and ability to fill the knowledge and information gap among smallholder farmers. This
paper discusses the role of innovative ICT’s in enhancing university smallholder farming
community engagement.
Dans l’économie moderne de l’information, la communication et le partage de l’information
sont essentiels pour améliorer les méthodes de travailler, de penser et de vivre. Des
études indiquent que, malgré le secteur florissant des technologies de l’information et de
la communication (TIC) et un secteur dynamique de l’enseignement supérieur, les petits
agriculteurs ruraux continuent de lutter pour accéder aux connaissances et informations
vitales pour améliorer leurs pratiques agricoles, leur accès au marché et la défense des
politiques. Les institutions supérieures d’enseignement grâce à leurs programmes de
sensibilisation, ont un rôle important à jouer dans l’amélioration de la capacité des petits
agriculteurs à accéder rapidement aux connaissances et à l’information. Cependant, une
réorientation sera nécessaire pour que ces institutions puissent délivrer efficacement
l’information. Cela fait appel à des innovations nécessitant des approches, des cadres
de travail, et des modèles qui exploitant le potentiel des TIC dans l’amélioration des
institutions supérieures des capacités d’apprentissage et de combler le gap de connaissances
et d’informations entre les petits agriculteurs. Cet article traite du rôle des TIC dans
l’amélioration de l’engagement des universités dans petites exploitations agricoles.
Language:
Date of publication:
2016
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Volume:
14
Number:
Part 2
Pagination:
287-291.
Collection:
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Web resource
Publisher:
ISSN:
1607-9345
E_ISSN:
Edition: