The 2012 RUFORUM Biennial Conference is the third in the series. The main objective of the Biennial conferences is to provide a platform for agricultural research for development stakeholders in Africa and beyond to actively exchange findings and experiences, while at the same time learning lessons towards improving performance of the agricultural sector and ultimately people’s livelihoods. The biennial conference is RUFORUM’s most comprehensive meeting for the diversity of stakeholders in agriculture. It is especially dedicated to graduate students and their supervisors, grantees in RUFORUM member universities and alumni. It is a platform for peer review, quality control, mentorship, networking and shared learning. The third Biennial Conference was attended by 657 participants. This record contains an extended abstract accepted under the theme Extended abstract under Value Chains and Innovation Platform
Shifting from Outreach to Engagement: Transforming Moi University’s Response to Current Development Trends in Agricultural Research and Training in Eastern,Central and Southern Africa
Abstract:
The RUFORUM funded Outreach Project of Moi University
aims at enhancing interaction between university faculty,
students, farmers and other stakeholders concerned with
agricultural production and developing teaching programs for
effective learning. A series of meetings have been held to discuss
and analyze current training at the faculty of agriculture and
propose changes to ensure farmers adopt technologies
developed at the universities. Through experiential learning
methodologies, it is envisaged that universities will produce
graduates with skills to communicate effectively with farmers.
Experiential learning may require additional set of resources in
the faculties in terms of additional capital investment or additional
student and faculty time. Because of the changing marketing
trends and the new crop of students that are more social and
interactive, it is time that teaching in curried out in an experiential
learning platform to maintain interest and motivation of the
students and meet the changing market trends.
Le projet de sensibilisation de l’Université Moi, financé par
RUFORUM, vise à favoriser l’interaction entre les professeurs
d’université, les étudiants, les agriculteurs et les autres acteurs
concernés par la production agricole et le développement des
programmes d’enseignement pour un apprentissage efficace.
Une série de réunions ont eu lieu pour discuter et analyser la
formation en cours à la faculté d’agriculture et proposent des
changements afin d’assurer les agriculteurs à adopter des
technologies développées dans les universités. Grâce à des
méthodologies d’apprentissage expérientiel, il est envisagé que
les universités produiront des diplômés avec les compétences
nécessaires pour communiquer efficacement avec les
agriculteurs. L’apprentissage expérientiel peut exiger un ensemble supplémentaire de ressources dans les facultés en
termes d’investissement supplémentaire des capitaux ou de
temps supplémentaire de l’étudiant et du professeur. En raison
des tendances variables du marché et du nouveau groupe
d’étudiants qui sont plus sociaux et interactifs, il est temps que
l’enseignement se réalise dans une plate-forme d’apprentissage
expérientiel pour maintenir l’intérêt et la motivation des étudiants
et réponde aux tendances variables du marché.
Language:
Extended abstract under Value Chains and Innovation Platform
Date of publication:
2012
Country:
Region Focus:
East Africa
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Form:
Printed resource
Publisher:
Notes: