Socio-economic factors affecting adoption of climate smart agriculture technologies in Malawi

Abstract: 
A number of organizations in Malawi are keen on bringing awareness to farmers on Climate Smart Agriculture (CSA) technologies. Farmers face increased negative impacts of climate change. Adoption of climate smart agriculture technologies is identified as the best alternative to mitigate the impacts of climate change. This study identified various socio-economic factors that affect farmer’s decision to adopt climate smart agriculture technologies. Data were collected using a semi-structured questionnaire and was administered through direct interviews of 120 households. The households were randomly selected and were composed of 31% (n=37) male headed households and 69% (n=83) female headed households. Data were analyzed using SPSS and STATA and a Logit model was employed to identify the main factors influencing adoption of CSA technologies. The results of the Logit analysis showed that education, age, gender, household size and total income influenced CSA technologies practice.
Un certain nombre d’organisations au Malawi s’intéressent vivement à la sensibilisation des agriculteurs aux technologies intelligentes d’agriculture face au climat. Les agriculteurs sont confrontés aux impacts négatifs accrus du changement climatique. L’adoption de technologies agricoles intelligentes face au climat est perçue comme la meilleure alternative pour atténuer les impacts du changement climatique. Dans cette étude les facteurs socioéconomiques qui influencent la décision des agriculteurs d’adopter des technologies agricoles intelligentes face au climat ont été identifiés. Les données ont été collectées à l’aide de questionnaire semi-structuré administré à 120 ménages. Les ménages étaient aléatoirement choisis et étaient composés de 31% (n = 37) de ménages dirigés par un homme et de 69% (n = 83) de ménages dirigés par une femme. Les données ont été analysées avec SPSS et STATA et un modèle Logit a été utilisé pour identifier les principaux facteurs influençant l’adoption des technologies. Les résultats de l’analyse ont montré que l’éducation, l’âge, le sexe, la taille du ménage et le revenu total influençaient l’adoption des technologies.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Volume: 
14
Number: 
3
Pagination: 
335-339
Collection: 
RUFORUM Working document series
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: