Strengthening communication and knowledge management for increased agricultural productivity: A Ugandan case study

Abstract: 
For growth and development to occur in the agricultural sector, availability of timely and relevant agricultural research information is important for both planning and practice at all levels. The National Agricultural Research Organisation (NARO) provides strategic direction for publicly funded agricultural research in Uganda. It sets national priorities, harmonizes research activities, and provides guidance to ensure delivery of quality agricultural research services by agricultural research service providers (ARSPs) in Uganda including universities, private sector, NGOs, CBOs etc. NARO has a responsibility to ensure that the knowledge generated contributes to agricultural and social economic development in Uganda. A study (Communication and Knowledge Management audit) was conducted within NARO and key stakeholders to establish the status of CKM. Findings indicate that the demand for this knowledge is huge but inadequate supply, inaccessibility, and packaging of agricultural research CKM products remains a challenge. To remedy this, NARO has developed a CKM strategy to give strategic direction in the generation, processing, packaging, preservation, storage, and sharing of knowledge to benefit key stakeholders. It is envisaged that implementing the strategy will promote delivery of quality and efficient agricultural research services to the technology end users as well as succession planning within NARO.
Pour que la croissance et le développement se produisent dans le secteur agricole, il faut du temps et la pertinence des informations de recherche agricole. Ceci est important pour la planification et la pratique à tous les niveaux. L’Organisation Nationale de Recherche Agricole (NARO) fournit une orientation stratégique pour la recherche agricole financée officiellement en Ouganda. Il définit les priorités nationales, harmonise les activités de recherche, et fournit des conseils pour assurer la prestation de services de qualité de recherche agricole par les fournisseurs de services agricoles de recherche (ARSPs) en Ouganda, y compris les universités, le secteur privé, les ONG, les OCB, etc. NARO a la responsabilité de veiller à ce que les connaissances générées puissent contribuer au développement économique agricole et social en Ouganda. Une étude (L’audit de la gestion de la communication et des connaissances) a été menée au sein de NARO et les intervenants clés pour établir le statut de CKM. Les résultats indiquent que la demande de cette connaissance est énorme mais l’offre inadéquate, l’inaccessibilité et l’inorganisation des produits de la recherche agricole de CKM restent un défi. Pour y remédier, NARO a mis au point une stratégie de CKM pour donner une orientation stratégique dans la production, le traitement, le conditionnement, la conservation, le stockage et le partage des connaissances au profit des intervenants clés. Il est prévu que la mise en oeuvre de la stratégie favorisera la prestation de qualité et des services de recherche agricole efficaces pour les utilisateurs finaux de la technologie ainsi que la planification de la relève au sein de NARO.
Language: 
Date of publication: 
2016
Country: 
Region Focus: 
East Africa
Volume: 
14
Number: 
Part 1
Pagination: 
385-393
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Printed resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: