Abstract:
In response to the urgent need for acquisition of technical writing skill by students, the
Faculty of Agriculture, Obafemi Awolowo University, Ile-Ife, Nigeria introduced a onesemester
course on Report Writing in Crop Science (coded CPP 408) to the fourth year of
the 5-year Bachelor’s degree curriculum in Agriculture. Whenever offered, the course was
taught to a fairly large class (usually e”300 students), using Content Analysis, a research
tool used to determine the presence of certain words or concepts within texts or sets of
texts. The objective of this study was to evaluate the performance of the students in the
course and its effectiveness on the students’ performance in the compulsory final year
research project (coded CPP 514) the students executed a year later. Students were assigned
full-text research papers from journals and were guided into identifying and scoring on a
standard scoring sheet the presence (1) or absence (0) of concepts expected in each section
of technical papers. At the end of the semester, each student was assigned 25 papers from
standard journals to score as done in class, statistically analyze the scores and write up the
research in a technical journal format. Performance of the students in CPP 408 ranged
from 20 to 63% with a mean of 41.3±1.04 Their performance in CPP 514 was better,
ranging from 45 to 75% with mean=66±1.15. Performance in the two courses was positively
correlated (r=0.48; r2=0.23). study revealed that undergraduate students can be effectively
taught technical report writing, using content analysis. Further refinements of this approach
will likely improve skill acquisition of students for improvement in writing technical reports.
En réponse à la nécessité urgente pour l’acquisition de compétences techniques des rédactions
par des étudiants, la Faculté d’Agriculture de l’Université Obafemi Awolowo, à Ile-Ife, au
Nigéria, a présenté un cours d’un semestre sur la rédaction de rapports dans la Science de
culture (codé CPP 408) pour la quatrième année du programme d’études de 5 ans de diplôme
en agriculture. Chaque fois, le cours a été enseigné à une assez grande classe (généralement
300 étudiants), en utilisant l’analyse de contenu, un outil de recherche utilisé pour déterminer
la présence de certains mots ou concepts dans les textes ou ensembles de textes. L’objectif
de cette étude était d’évaluer la performance des élèves dans le cours et son efficacité sur
la performance des élèves dans le projet de recherche de la dernière année obligatoire
(codé RPC 514) que les étudiants devaient exécuter un an plus tard. Des documents de recherche en texte intégral de revues ont été attribués aux étudiants. Ils ont été guidés dans
l’identification et au marquage sur une feuille standard de notation de la présence (1) ou
l’absence (0) de concepts prévus dans chaque section de documents techniques. À la fin du
semestre, chaque élève a reçu 25 communications à partir des revues standard pour marquer
comme fait en classe, analyser statistiquement les scores et écrire la recherche dans un
format de revue technique. La performance des étudiants en CPP 408 variait de 20 à 63%
avec une moyenne de 41,3 ± 1,04. Leur performance en CPP 514 était meilleur, allant de 45
à 75% avec une moyenne = 66 ± 1,15. Les performances dans les deux cours étaient
positivement corrélée (r = 0,48; r2 = 0,23). L’étude a révélé que les étudiants de premier
cycle peuvent être efficacement enseignés les techniques de rédaction de rapports, en utilisant
l’analyse de contenu. D’autres modifications de cette approche seront susceptibles
d’améliorer l’acquisition des compétences des étudiants pour le renforcement de la rédaction
de rapports techniques.
Language:
English
Date of publication:
2014
Country:
Region Focus:
West Africa
University/affiliation:
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Printed resource
Publisher:
ISSN:
E_ISSN:
Edition:
Extent:
71 - 75