"The 2010 RUFORUM Biennial Conference was the second in the series. The main objective of the Biennial conferences is to provide a platform for agricultural research for development stakeholders in Africa and beyond to actively exchange findings and experiences, while at the same time learning lessons towards improving performance of the agricultural sector and ultimately people’s livelihoods. The biennial conference is RUFORUM’s most comprehensive meeting for the diversity of stakeholers in agriculture. It is especially dedicated to graduate students and their supervisors, grantees in RUFORUM member universities and alumni. It is a platform for peer review, quality control, mentorship, networking and shared learning. This record contains an extended abstract accepted under the theme socio-economics".
Tourism and agriculture linkages: Determinants of local agricultural products purchase by hotels at the Kenyan coast
Abstract:
This paper investigated the local agricultural products purchased
by tourist hotels, the hotel purchase and the hotel characteristics
influencing purchase of local agricultural products. The study
was conducted in coastal Kenya. Multistage sampling technique
was used. Data were analyzed through descriptive statistics
and logit model. The results point out that the local agricultural
products purchased by hotels were eggs, meat, chicken, fish,
vegetables, fruits and milk. Age of the hotel, bed capacity and
number of employees influenced purchase of local agricultural
products. The results have implications for improving tourism
and agriculture linkages to improve rural livelihoods and reduce
poverty.
Ce document a étudié les produits locaux agricoles achetés par
les hôtels de tourisme, l’achat des hôtels et les caractéristiques
qui influencer l’achat de produits agricoles locaux par les hôtels.
L’étude a été menée dans la région côtière du Kenya. La
technique d’échantillonnage à plusieurs degrés a été utilisée.
Les données ont été analysées par des statistiques descriptives
et le modèle logit. Les résultats indiquent que les produits locaux
agricoles achetés par les hôtels sont notamment les été œufs,
la viande, le poulet, les poissons, les légumes, les fruits et le lait.
L’ancienneté de l’hôtel, la capacité en lits et le nombre
d’employés ont influencé l’achat de produits agricoles locaux.
Les résultats ont des implications pour l’amélioration du tourisme
et de liens entre l’agriculture pour améliorer les moyens de
subsistance en
milieu rural et réduire la pauvreté.
Language:
English
Date of publication:
2010
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Printed resource
Publisher:
ISSN:
E_ISSN:
Edition:
Extent:
1679-1682
Notes: