Two heads are better than one: Strengthening partnerships in research and higher education

Abstract: 
Perhaps more than ever our survival as a species is dependent on our collective problem solving ability. Our ability to thrive requires creativity and innovation to seize some amazing opportunities. In both cases - solving problems and seizing opportunities - two heads are better than one. There is empirical data to support this. In both journals, Nature and Science, there is a positive correlation between multiple authorship (a proxy measure for collaboration) and impact of the research. If we are to truly strengthen partnerships in research and higher education it is imperative to understand what is effective collaboration and how it can be nurtured within and between institutions and to what end(s). Murdoch University, an international research university based in Western Australia, has emerged as an institution with a hub of interdisciplinary collaborative activity committed to innovation and quality higher education at a world-leading level. Our successful strategic international partnerships bring together the best minds and enable the sharing and dissemination of knowledge, information, and expertise. Through some specific examples including a work-in-progress case study on the nexus between mining and agriculture in rural and regional Africa under examination by members of Murdoch’s Africa Research Group, we will examine the ingredients necessary for producing high impact research, and how partnerships forged out of mutual respect and a genuine desire to achieve results can create a lasting legacy for communities and make a material difference in the quality of the lives of people. The lessons learned may be useful for others who desire to strengthen partnerships in research and higher education.
Peut-être plus que jamais, notre survie en tant qu’espèce dépend de notre capacité de résolution de problème collective. Notre capacité à prospérer exige de la créativité et de l’innovation de saisir des opportunités incroyables. Dans les deux cas, la résolution de problèmes et de saisir les occasions - deux têtes valent mieux qu’une. Il existe des données empiriques à l’appui. Dans les deux revues, Nature et Science, il ya une corrélation positive entre la paternité multiple (une mesure de proxy pour collaboration) et l’impact de la recherche. Si nous voulons vraiment renforcer les partenariats dans la recherche et l’enseignement supérieur, il est impératif de comprendre ce qui est une collaboration efficace et comment elle peut être nourri au sein et entre les institutions et à quelle fin (s). L’Université de Murdoch, une université de recherche internationale basée en Australie occidentale, est devenu une institution avec un centre d’activités de collaboration interdisciplinaire commis à l’innovation et à l’enseignement supérieur de qualité au niveau mondial de premier plan. Nos partenariats internationaux stratégiques réussies réunir les meilleurs esprits et permettent le partage et la diffusion de connaissances, d’informations et d’expertise. A travers quelques exemples spécifiques, y compris une étude de cas des travaux en cours sur le lien entre l’exploitation minière et l’agriculture en Afrique rurale et régionale en cours d’examen par les membres du Groupe Afrique de recherche Murdoch, nous allons examiner les ingrédients nécessaires à la production de recherche à fort impact, et comment les partenariats forgés à partir d’un respect mutuel et une réelle volonté de parvenir à des résultats, peuvent créer un héritage durable pour les communautés et de faire une différence significative dans la qualité de la vie des gens. Les leçons apprises peuvent être utiles pour d’autres qui cherchent à renforcer les partenariats dans la recherche et l’enseignement supérieur.
Language: 
Date of publication: 
2014
Region Focus: 
Africa Wide
University/affiliation: 
Collection: 
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Printed resource
Publisher: 
ISSN: 
E_ISSN: 
Edition: 
Extent: 
65 - 69