The University of Burundi Doctoral School: The Model and the current status

Abstract: 
Since the advent of the knowledge economy society, it is generally agreed that research plays a major role in creating new knowledge and achieving the development goals. This article starts with the description of the processes of establishment of the University of Burundi doctoral school. It then designs the operating model for this school based on an in-depth analysis of strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) of research in Burundi. The opportunities used in this article come from the implementation of the East African Community Common Higher Education Area, the knowledge economy society and the Sustainable Development Goals. Finally, the article highlights the structures of the doctoral school, students’ admission and registration procedures and the organization of doctoral studies.
Depuis l’avènement de la société de l’économie du savoir, il est généralement admis que la recherche joue un rôle majeur dans la création de nouvelles connaissances et la réalisation des objectifs de développement. Cet article commence par la description des processus de création de l’école doctorale de l’Université du Burundi. Il définit ensuite le modèle de fonctionnement de cette école sur la base d’une analyse approfondie des forces, des faiblesses, des opportunités et des menaces (FFOM) de la recherche au Burundi. Les opportunités utilisées dans cet article proviennent de la mise en oeuvre de l’Espace commun d’enseignement supérieur de la Communauté d’Afrique de l’Est; la société de l’économie de la connaissance et les objectifs de développement durable. Enfin, l’article présente brièvement les structures de l’école doctorale, les procédures d’admission et d’inscription des étudiants et l’organisation des études doctorales.
Language: 
Date of publication: 
2018
Country: 
Region Focus: 
East Africa
Author/Editor(s): 
University/affiliation: 
Volume: 
15
Pagination: 
107- 114.
Collection: 
RUFORUM Working document series
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: