Abstract:
In recent times, there has been changes taking place in agriculture requiring smallholder
farmers to shift their focus from subsistence farming to commercialisation. This can be
enhanced by connecting agricultural education and research to the needs of the farmers and
food industry. An integrated approach, collaborating the efforts of universities, research
institutions and the industry should be adopted for this vision of agriculture to be achieved.
Universities should be at the centre of this change but agricultural science graduates are
often criticised for lack of creativity to deal with emerging challenges in the farmers’ situation.
Thus, the need for reforms in university teaching to equip students with the necessary skills
for problem solving. From a review of literature, the paper proposes re-orienting agribusiness
teaching in universities towards entrepreneurship in order to improve on the quality of
agricultural science graduates so as to catalyze development and social transformation.
Ces derniers temps, il y a eu des changements qui ont lieu dans l’agriculture demandant aux
petits agriculteurs de réorienter leurs activités de l’agriculture de subsistance vers la
commercialisation. Ceci peut être amélioré en connectant l’enseignement agricole et la
recherche pour les besoins des agriculteurs et de l’industrie alimentaire. Une approche
intégrée, en collaborant les efforts des universités, des institutions de recherche et l’industrie
devrait être adoptée pour que cette vision de l’agriculture soit attente. Les universités
devraient être au centre de ce changement, mais les diplômés en sciences agricoles sont
souvent critiqués pour leurs manques de créativité pour faire face aux défis émergents dans
la situation des agriculteurs. Ainsi, la nécessité de réformes dans l’enseignement universitaire
à donner aux étudiants les compétences nécessaires pour la résolution de problèmes se fait sentir. D’après une revue de la littérature, le document propose de réorienter l’enseignement
de l’agro-industrie dans les universités vers l’entrepreneuriat afin d’améliorer la qualité des
diplômés en sciences agricoles de manière à stimuler le développement et la transformation
sociale.
Language:
English
Date of publication:
2014
Region Focus:
East Africa
Europe
West Africa
University/affiliation:
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Printed resource
Publisher:
ISSN:
E_ISSN:
Edition:
Extent:
331 - 334