Abstract:
Community attachment by agriculture students at Gulu University is carried out at both
MSc. and undergraduate level. MSc. level students participate in the last two months of
their second year of study. Student engagement with the community is not only a learning
process but also helps develop students entrepreneurial skills. This synopsis is based on an
end of attachment reports by seven students. Data provided in the reports were analysed
and frequencies and percentages generated. The major problems facing the firms where
students were attached included: inadequate market information access (85.7%), poor records
management (42.9%) and unresponsive and unfriendly credit facilities (42.9%). Majority
of the students were engaged in training activities and these were mostly in business planning,
record keeping, and village savings and loan associations. Students recommended that students
be supervised more, and that the attachment period be increased. Other recommendations
were to get the students involved in contract farming, utilization of the farmer call centre at
the university and strengthening record keeping. The importance of the attachment program
cannot be over emphasized for both the students and the communities to which they are
attached.
Les stages de formation dans les communautés par les étudiants en agriculture à l’Université
de Gulu sont effectués à deux niveaux (Master et Licence). Les étudiants de niveau Master
participent dans les deux derniers mois de leur deuxième année d’études. La liaison des
étudiants auprès des communautés n’est pas seulement un processus d’apprentissage, mais
aussi contribue à développer les compétences entrepreneuriales de ces derniers. Cette étude
est basée sur les rapports de fin de stage de sept étudiants. Les données fournies dans les
rapports ont été analysées et les fréquences générées. Les problèmes majeurs des étudiants
étaient les suivants: accès inadéquat à l’information sur le marché (85,7%), gestion médiocre
des dossiers (42,9%) et systèmes de crédit non réactif et hostile (42,9%). La majorité des étudiants participaient à des activités de formation, principalement dans le domaine de la
planification des affaires, de la gestion de dossiers, de l’épargne villageoise et des associations
de prêt. Les étudiants ont recommandé qu’ils soient davantage supervisés et que la période
de liaison soit étendue. D’autres recommandations visaient à impliquer les étudiants dans
l’agriculture contractuelle, l’utilisation du centre d’appels des agriculteurs à l’université et le
renforcement de la gestion des données. L’importance de ce programme ne peut être
surestimée tant pour les étudiants que pour les communautés auxquelles ils sont rattachés.
Language:
Abkhazian
Date of publication:
2016
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Volume:
14
Number:
3
Pagination:
23 - 27
Collection:
RUFORUM Working document series
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Web resource
Publisher:
ISSN:
1607-9345
E_ISSN:
Edition: