Linking Universities to Communities: The case of EARTH University

Abstract: 
This paper shares the approach and experiences of EARTH University in reorienting university curriculum and training approaches that embed strong engagement between a university and communities to not only train a cadre of highly motivated and practical graduates but foster community transformation. The EARTH University approach involves four experiential learning courses: Work Experience, the Entrepreneurial Projects program - a unique student entrepreneurship course in which students open a real business, service learning in the Community Development Program, and an Internship Program.
Cet article partage l’approche et les expériences de l’Université EARTH en réorientant les approches pédagogiques de l’université et de formation qui intègrent une forte coopération entre une université et les communautés à former non seulement un groupe de diplômés très motivés et pratiques, mais la transformation de la communauté d’accueil. L’approche de l’Université EARTH comprend quatre cours d’apprentissage expérientiel: l’expérience professionnelle, les projets de programme entrepreneurial - un cours d’entrepreneuriat d’étudiant unique dans lequel les étudiants ouvrent une véritable entreprise, le service d’apprentissage dans le programme de développement communautaire, et un programme de stages.
Language: 
English
Date of publication: 
2016
Author/Editor(s): 
University/affiliation: 
Volume: 
14
Number: 
Part 1
Pagination: 
403-407
Collection: 
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories: 
Licence conditions: 
Open Access
Access restriction: 
Form: 
Web resource
Publisher: 
ISSN: 
1607-9345
E_ISSN: 
Edition: