The 2012 RUFORUM Biennial Conference is the third in the series. The main objective of the Biennial conferences is to provide a platform for agricultural research for development stakeholders in Africa and beyond to actively exchange findings and experiences, while at the same time learning lessons towards improving performance of the agricultural sector and ultimately people’s livelihoods. The biennial conference is RUFORUM’s most comprehensive meeting for the diversity of stakeholers in agriculture. It is especially dedicated to graduate students and their supervisors, grantees in RUFORUM member universities and alumni. It is a platform for peer review, quality control, mentorship, networking and shared learning. The third Biennial Conference was attended by 657 participants.This record contains an extended abstract accepted under the Cross Cutting theme
A Synthesis of Factors that Contributed to the Decline in the Number of Practical Assessed Projects for the Junior Secondary Education in Botswana
Abstract:
The purpose of this ethnographic research study was to
investigate the factors that contributed to the decline in the
number of practical assessed projects in junior secondary
education in Botswana. The study was conducted at the
Botswana College of Agriculture (BCA) Faculty of Agriculture
of the University of Botswana, Content farm, Sebele, North
East of the capital city, Gaborone. Informants included two
groups of teachers of agriculture: in-service student teachers
pursuing their Bachelor of Science degree (BSc) in Agricultural
Education at BCA and the in-school teachers of agriculture
with a diploma and BSc in animal science. Data for this study
were collected between January and July 2012 through
observations, interactions with in-school informants and viewing
the status of agricultural projects in schools. Field notes were
prepared for use in the study. Part of this data was collected
through the use of open ended questions where teachers’ views,
expressions and opinions regarding the assessment of agriculture
practical projects were gathered. Data were analysed by coding
the emerging themes and applying descriptive analysis. The
study identifies theoretical issues forming basis for understanding
the status of schools agriculture projects to include (1) teacher
motivation (2) validity issues on assessment (3) teaching
standards, teacher education, and (4) practices in teaching.
The study concluded by discussing implications on education
of agriculture.
Le but de cette étude basée sur la recherche ethnographique
était d’étudier les facteurs qui ont contribué à la baisse du nombre
de projets pratiques évalués dans l’enseignement secondaire
du premier cycle au Botswana. L’étude a été menée au Collège
de l’Agriculture du Botswana (BCA), Faculté d’Agronomie
de l’Université du Botswana, Content farm, Sebele, au NordEst de la capitale, Gaborone. Les informateurs étaient constitués
de deux groupes d’enseignants de l’agriculture: les futurs
enseignants en cours d’emploi poursuivant leur licence ès
sciences (BSc) en éducation agricole au BCA et les enseignants
dans les écoles dispensant l’agriculture avec un diplôme et une
licence en sciences vétérinaires. Les données de cette étude
ont été recueillies entre Janvier et Juillet 2012 grâce à des
observations, aux interactions avec des informateurs dans les
écoles et à l’affichage de l’état des projets agricoles dans les
écoles. Les notes de terrain ont été préparées pour être utilisées
dans l’étude. Une partie de ces données a été recueillie à l’aide
de questions ouvertes où les points de vue des enseignants, les
expressions et les avis concernant l’évaluation des projets
pratiques agricoles ont été recueillis. Les données ont été
analysées en codant les thèmes émergents et en appliquant
l’analyse descriptive. L’étude porte sur des questions théoriques
constituant une base pour comprendre l’état des projets agricoles
dans les écoles afin d’inclure (1) la motivation des enseignants
(2) les questions de validité sur l’évaluation (3) les normes
d’enseignement, la formation des enseignants, et (4) les pratiques
en matière d’enseignement. L’étude a conclu en discutant les
implications sur l’enseignement de l’agriculture.
Language:
English
Extended abstracts submitted under the Cross Cutting theme
Date of publication:
2012
Country:
Region Focus:
Southern Africa
Collection:
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Printed resource
Publisher:
Notes: