Abstract:
The Innovative Agricultural Research Initiative (iAGRI) is a long-term investment in
agricultural higher education and research capacity in Tanzania funded by USAID under
the Feed the Future initiative. The main goal of the iAGRI project was to improve food
security and agricultural productivity in Tanzania by strengthening the training and collaborative
research capacities of Sokoine University of Agriculture (SUA) and the Ministry of
Agriculture, Livestock and Fisheries (MALF). The need for the project was identified by
the Government of Tanzania and USAID who recognized that the agricultural training,
research, and outreach capacity of SUA to boost food production and reduce food insecurity
was lacking. The project was designed to address these gaps by focusing on multiple
dimensions of capacity building including human resource development (long term degree
training), collaborative research, institutional capacity development and improved linkages
with other universities in the USA and in the Global South. The experience of The Ohio
State University, partner US universities, and the Regional Universities Forum for Capacity
Building in Agriculture (RUFORUM) in implementing earlier institutional development projects
around the world and in East Africa informed the early design and approaches used to
implement and address these capacity development components. Long-term degree training
of Tanzania post-graduates occurred in the United States, at RUFORUM affiliated institutions
in East and Southern Africa, and in India. Following the former collaborative research
support program (CRSP) model, thematic collaborative research programs were launched
in Tanzania that engaged scientists from partner universities in the U.S. with research scientists
from SUA and MALF. Former projects that established enhanced linkages between
agricultural higher education institutions (AHEI) and the private sector were implemented
through new and innovative programmatic approaches such as the Innovation Portfolio.
Through the course of project implementation, it became apparent that to improve institutional
capacity there was a need to focus on organizational change and improved linkages with
external stakeholders including the private sector, in tandem with human resource development
to improve the administrative culture and working environment and transform SUA into a 21st century university. The leadership and change management initiative represented a
unique departure from past capacity programs and as a major contribution of the iAGRI
project to agricultural higher education institution capacity development initiatives.
L’Initiative de Recherche Agricole Innovante (iAGRI) est un investissement à long terme
dans l’éducation agricole de troisième cycle et de la recherche en Tanzanie financé par
l’USAID dans le cadre de l’initiative ‘Feed the Future’. L’objectif principal du projet iAGRI
était d’améliorer la sécurité alimentaire et la productivité agricole en Tanzanie, en renforçant
les capacités de formation et de recherche collaborative de l’Université Agricole de Sokoine
(SUA) et le ministère de l’Agriculture, de l’Elevage et de la Pêche (MALF). La nécessité
pour le projet a été identifiée par le gouvernement tanzanien et l’USAID qui ont reconnu
que la formation, la recherche, et la capacité d’extension agricole de SUA pour stimuler la
production alimentaire et réduire l’insécurité alimentaire faisait défaut. Le projet a été conçu
pour remédier à ces lacunes en se concentrant sur les multiples dimensions de renforcement
des capacités, y compris le développement des ressources humaines (formation du cycle
supérieur à long terme), la recherche collaborative, le développement des capacités
institutionnelles, et l’amélioration des liens avec d’autres universités américaines, et les pays
du Sud en voie de développement. L’expérience de l’Ohio State University, les universités
américaines partenaires, et le Forum des universités régionales pour le renforcement des
capacités en agriculture (RUFORUM) dans la mise en oeuvre des projets de développement
institutionnel dans le monde et en Afrique orientale ont informé la conception initiale du
projet ainsi que les approches utilisées pour sa mise en oeuvre afin de répondre à ces
composants de développement des capacités. La formation de troisième cycle des étudiants
tanzaniens s’est déroulée aux États-Unis, aux institutions en Afrique orientale et australe
membres du RUFORUM, et en Inde. Suite à l’ancien modèle du programme de soutien à la
recherche collaborative (CRSP), les programmes de la recherche collaborative thématique
ont été lancés en Tanzanie ; engageant des scientifiques des universités américaines
partenaires avec des chercheurs de SUA et MALF. Les anciens projets qui ont établi des
liens solides entre les institutions agricoles d’enseignement supérieur et le secteur privé ont
été mis en oeuvre par le biais de nouvelles et innovantes approches programmatiques telles
que le portefeuille d’innovations. Tout au long de la mise en oeuvre du projet, il est devenu
évident que, pour améliorer la capacité institutionnelle, il était nécessaire de mettre l’accent
sur le changement organisationnel et l’amélioration des liens avec les intervenants externes,
y compris le secteur privé, en tandem avec le développement des ressources humaines pour
améliorer la culture administrative et l’environnement de travail permettant de transformer
SUA en une université du 21e siècle. L’initiative du leadership et la gestion du changement a
été prise comme un départ unique pour améliorer des anciens programmes de capacités et
comme une contribution majeure du projet iAGRI aux initiatives de développement des
capacités des établissements d’enseignement agricole au cycle supérieur.
Language:
English
Date of publication:
2016
Country:
Region Focus:
East Africa
University/affiliation:
Journal:
Volume:
14
Number:
Part 1
Pagination:
131-140
Collection:
RUFORUM Working document series
RUFORUM Conferences and Workshops
Agris Subject Categories:
Agrovoc terms:
Additional keywords:
Licence conditions:
Open Access
Access restriction:
Form:
Web resource
Publisher:
ISSN:
1607-9345
E_ISSN:
Edition: